77 460 70 69

To już dwadzieścia lat!

Moi Drodzy!

Dziękuję bardzo moim obecnym i byłym Współpracownikom za stworzenie dobrych relacji, przyczynianie się do budowania pozycji mojej firmy. Przy różnych okazjach staram się podkreślać, że tylko zgrany zespół może podołać zadaniom jakie stoją dzisiaj przed biurem rachunkowym. I czuję, że taki zespół ludzi jest aktualnie wokół mnie. W ciągu 20 lat prowadzenia działalności miałam przyjemność współpracować w biurze z kilkoma osobami, z niektórymi po jakimś czasie nasze drogi rozchodziły się. Głęboko wierzę, że wzajemnie wiele się od siebie uczyliśmy, żadne z nas nie uważa tego wspólnego czasu za zmarnowany.

Czytaj więcej...

Split payment – VAT

Kolejną ze zmian podatkowych jest wprowadzenie od 1-go lipca 2018r., mechanizmu podzielonej płatności, tzw. split payment. Split payment zakłada rozbicie kwoty netto i kwoty podatku VAT w transakcjach między firmami – kupujący będzie przelewał na konto sprzedającego jedynie kwotę netto, natomiast sam podatek VAT ma trafiać na specjalne konto bankowe przyporządkowane danemu podatnikowi. W związku z tą zmianą bardzo istotną sprawą staje się sprawa zgłoszenia do urzędu skarbowego firmowego rachunku bankowego. Każdy Przedsiębiorca musi upewnić się, czy konto drukowane na fakturach sprzedaży jest zgłoszone w urzędzie skarbowym.

 

 

Czytaj więcej...

Torby foliowe

Od 1-go stycznia obowiązuje opłata recyklingowa od każdej wprowadzonej do obrotu lekkiej torby foliowej o grubości miedzy 15 a 50 mikrometrów. Nieważne, czy weźmiemy za nią pieniądze, czy nie, musimy oddać 20 groszy. Dodatkowo sprzedając torbę foliową należy doliczyć 23% podatku VAT. Opłata będzie pobierana na podstawie deklaracji składanej do urzędu marszałkowskiego, do 15-go marca kolejnego roku, i w tym terminie będzie podlegała wpłacie. Każdy Przedsiębiorca musi zastanowić się nad sposobem ewidencji ilości toreb. Czy na bieżąco będzie spisywać zakupy toreb foliowych i automatycznie traktować je jako wprowadzone do obrotu? W firmach w których prowadzone są programy magazynowe, będzie ułatwione zadanie, bo możemy sprawdzić historię zakupionych i sprzedanych toreb foliowych. 

Czytaj więcej...

Wydatki powyżej 15 000 zł opłacone gotówką nie stanowią kosztu podatkowego

Od 1-go stycznia 2017 roku nastąpiła ważna zmiana, dotycząca limitu zapłat gotówką. Pamiętajcie o tym, że kupując na przykład samochód za 16000,00 złotych musicie zapłacić za niego w całości przelewem. Jeżeli zapłacicie gotówką nie będzie stanowił kosztu podatkowego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Musicie zwłaszcza zwracać uwagę, przy płatnościach w walutach obcych, czy po przeliczeniu na złotówki zmieścimy się w wymaganym limicie.

Czytaj więcej...

Ubezpieczenie w KRUS, a prowadzenie działalności gospodarczej

Decydujący się na założenie własnej działalności gospodarczej Rolnicy nie muszę rezygnować z dotychczasowego ubezpieczyciela. Zgodnie z art. 5a ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników, prowadzący działalność Rolnicy mogą podlegać pod KRUS jeśli:
• podlegali temu ubezpieczeniu nieprzerwanie od co najmniej 3 lat i nadal prowadzą działalność rolniczą

Czytaj więcej...